Email marketing: efficiënt omgaan met relaties

Email marketing is een effectieve manier om uw relaties (persoonlijk) te benaderen. Wanneer u het goed inzet, levert e-mailmarketing u trouwere klanten, meer verkoopleads en uiteindelijk meer financieel resultaat op.

Waarom Email marketing?

Uw relaties komen niet altijd vanzelf naar u toe. Bovendien is er een groot aanbod van informatie voor uw relaties. Om u te onderscheiden hebt u dus meer nodig dan alleen een wervende webpagina.

Wat is het verschil met gewone e-mailprogramma’s?

Email marketing is eenvoudig gezegd een methode om veel mensen met één of meerdere opgemaakte e-mailings te benaderen. Enkele verschillen met reguliere e-mailprogramma’s zijn:

  • de opmaak kan in de huisstijl of campagnestijl;
  • de verzending naar grote adressenbestanden is beheersbaar;
  • e-mailings kunnen gepersonaliseerd worden;
  • het resultaat van mailings is meetbaar.

Wetgeving email marketing

De wettelijke voorwaarde voor het verzenden van e-mailings naar relaties is dat elke relatie naar wie u mailt expliciet moet hebben aangegeven e-mail van u te willen ontvangen. Regels rondom e-mailmarketing zijn vastgelegd in de Telecommunicatiewet en worden regelmatig aangepast. De Opta controleert of iedereen zich aan deze regels houdt.

Meer weten?

Neem contact op voor meer informatie over de mogelijkheden van E-mailwizard.

Jeroen van Scherpenzeel
Jeroen van Scherpenzeel
Telefoon: 030 - 267 67 37
E-mail naar support@twovisions.nl